home.

hey hey!
wij zijn Annemart, Eveline, Naj en Marieke.

Even voorstellen:

Hey! Ik ben Naj ik ben 12 jaar oud en zit op tennis samen met Annemart.
Ik heb 1 broertje en 2 kippen en een hond (puck).
We hebben ook nog een huisje op de camping in Markelo,
Waar we bijna elke vakantie heen gaan in de zomer.

Hey! Ik ben Marieke en ik ben 13 jaar oud en zit op korfbal en Paardrijden,
ik loop hard in het weekend.
Ik heb een zusje en een broertje. 2 paarden (Lotje en Jippe). In de zomer ga ik kamperen in Dwingeloo daar ga ik elke week
een buitenrit doen in het Dwingelerveld.

Hey ik ben Annemart !! en ik ben 12 jaar, ik zit op volleybal en tennis, ik heb 2 zusjes en een konijn. Ik ga in de zomervakantie altijd naar het buitenland !!

Hey ik ben Eveline ik ben 12 jaar en woon op een boerderij met melkkoeien ik heb 2 honden 2 katten en we hebben 6 aarden mijn hobby's zijn korfbal motorcross en wandelen en 1 keer in de week loop ik hard en mijn lievelingen seizoen is de zomer.



zondag 25 mei 2014

ademhalingsstelsel

ADEMHALINGSSTELSEL


 
 wat is gaswisseling ?
gas wisseling is: 
je ademt zuurstof in dan komt het in je longen, die geven het zuurstof door aan de bloedvaten. 
je ademt dan weer lucht uit, dat is koolstofdioxide. 
hierboven zie je een plaatje 

dit zijn de onderdelen van het ademhalingsstelsel die in werking gezet worden.
Wat doet duursport met je lichaam, hoe het lichaam zich aanpast deze inspanning,de longen, de bloedsomloop, het hart en andere spieren. 

De longen hebben eigenlijk twee taken. Ze vervoeren zuurstof het lichaam in en nemen kooldioxide uit. Allebei zijn even belangrijk voor het functioneren van het lichaam. Elke keer dat je inademt komt zuurstofrijke lucht de longen binnen. Bloed neemt dit zuurstof naar alle delen van het lichaam waar het wordt gebruikt door alle cellen. Wanneer er wordt uitgeademd, word alle kooldioxide die het lichaam heeft geproduceerd vervoerd en uit het lichaam verwijderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten