home.

hey hey!
wij zijn Annemart, Eveline, Naj en Marieke.

Even voorstellen:

Hey! Ik ben Naj ik ben 12 jaar oud en zit op tennis samen met Annemart.
Ik heb 1 broertje en 2 kippen en een hond (puck).
We hebben ook nog een huisje op de camping in Markelo,
Waar we bijna elke vakantie heen gaan in de zomer.

Hey! Ik ben Marieke en ik ben 13 jaar oud en zit op korfbal en Paardrijden,
ik loop hard in het weekend.
Ik heb een zusje en een broertje. 2 paarden (Lotje en Jippe). In de zomer ga ik kamperen in Dwingeloo daar ga ik elke week
een buitenrit doen in het Dwingelerveld.

Hey ik ben Annemart !! en ik ben 12 jaar, ik zit op volleybal en tennis, ik heb 2 zusjes en een konijn. Ik ga in de zomervakantie altijd naar het buitenland !!

Hey ik ben Eveline ik ben 12 jaar en woon op een boerderij met melkkoeien ik heb 2 honden 2 katten en we hebben 6 aarden mijn hobby's zijn korfbal motorcross en wandelen en 1 keer in de week loop ik hard en mijn lievelingen seizoen is de zomer.



woensdag 28 mei 2014

bloedsomloop.



De menselijke bloedsomloop is een dubbele bloedsomloop, omdat het bloed 2 keer door het hart stroomt. De hele bloedsomloop bestaat uit een kleine en een grote bloedsomloop. De grote bloedomloop geeft zuurstof en voedingsstoffen af aan de cellen van organen. de kleine bloedsomloop zorg ervoor dat de koolstofdioxide uit je lichaam word gewerkt, die haalt de slechte lucht weg.




de zuurstof word opgenomen in de longen, kleine takjes versplitten in nog kleinere takjes. Die nemen het zuurstof(inademen) op en de slechte gassen (zwavel) gaat weer naar buiten (uitademen). de zuurstof gaat naar je hart waar de grote bloedsomloop het zuurstof door het lichaam pomp naar de spieren die het nodig zijn. daardoor ga je ook sneller ademhalen als je gaat hardlopen of andere sporten. Dan is je lichaam meer zuurstof nodig om beter te presteren, en alles vol te houden.



( wikipedia )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten